Неологізми в англійській мові - це нові слова, вирази або зміни в існуючих словах, які з'являються через розвиток технологій, зміну культурних або соціальних умов. Вони можуть виникати через запозичення з інших мов, креативні словотворчі процеси або навіть через поп-культуру та медіа.
Чому важливо знати неологізми?Вивчення неологізмів є важливою частиною розвитку мовних навичок і адаптації до змін у сучасному світі. Знання нових слів допомагає підтримувати ефективну комунікацію, розвивати креативність, бути в курсі актуальних тенденцій і розширювати лексичний запас. Тому для кожного, хто прагне досконало володіти англійською та бути на хвилі подій – вивчення неологізмів є необхідним етапом. Це особливо важливо для спілкування з носіями мови, адже знання актуальних термінів допоможе вам звучати природно, динамічно і зрозуміло.
1. Словотворення (word formation)
Це процес створення нових слів шляхом комбінування частин уже існуючих слів або їх модифікації.
Brunch (breakfast + lunch) - бранчMotel (motor + hotel) - мотель
2. Абревіація: утворення нових слів шляхом скорочення кількох слів.
NASA (National Aeronautics and Space Administration)GIF (Graphics Interchange Format)
3. Запозичення (Borrowing)
Запозичення — це процес перенесення слова з іншої мови.
Багато сучасних англійських неологізмів виникають через вплив іноземних мов, особливо через розвиток інтернету та глобалізацію.
Taco (ісп. taco — тако)
Restaurant (фр. restaurant — ресторан)
Ballet (фр. ballet — балет)
4. Інноваційні зміни в існуючих словах (Neologisms through innovation)
Цей метод полягає в тому, щоб вивести нове значення для існуючого слова, або додати нове значення до старого слова.
Ghosting (в соціальних мережах: припинення комунікації без пояснень)Selfie (фото, яке людина робить самостійно за допомогою камери мобільного телефону)
З появою нових соціальних чи культурних трендів з'являються нові терміни. Це може бути пов'язано з технологіями, подіями чи навіть змінами у поведінці людей.
Doomscrolling (перегляд негативних новин без зупинки)
Trolling (провокування або ображання інших людей в Інтернеті, зазвичай, для того, щоб викликати емоційну реакцію)
Influencer (людина, яка має великий вплив на своїх підписників у соціальних мережах і може впливати на їх думки чи поведінку)
5. Модифікація на основі нових культурних і соціальних явищ
Креативне використання вже існуючих слів або утворення нового значення через інтерпретації чи асоціації.
Hangry (поєднання "hungry" та "angry", що позначає стан агресії через голод)
Glamping (поєднання "Glamorous" і "Camping", що означає розкішне кемпінгування)
Щороку нові слова поповнюють словники, і 2024 рік не став винятком — цього разу додалася ціла хвиля слів, покликана визначити нові й еволюціонуючі поняття.
6. Креативне словотворення (Creative wordplay)
Deepfake - термін, що отримав велику популярність завдяки швидкому розвитку штучного інтелекту. Deepfake - це відео, створене за допомогою ШІ, у якому обличчя та тіло були цифрово змінені, щоб виглядати як інша людина.
Smishing — якщо ви отримували шахрайські текстові повідомлення, то тепер для цього є спеціальний термін. Smishing — це надсилання текстових повідомлень, що вдають, ніби вони від надійних компаній, щоб обдурити отримувача й змусити його надати конфіденційну інформацію, таку як дані кредитної картки.
Climate fiction — новий літературний жанр, що отримав назву "cli-fi". Це книги, що досліджують теми зміни клімату: коливання температур, підвищення рівня моря й необхідність запобігання цим явищам.
Cakeage — слово, змодельоване на основі "corkage" (плата за принесення вина з собою до ресторану). "Cakeage" означає плату за принесення торта, який ресторан не постачав самостійно. Ви коли-небудь платили офіціантам за подачу торта, купленого в супермаркеті? Так, це плата за "cakeage".
Binge watch — довгий період перегляду телевізійних програм, серіалів або стрімінгового контенту.
Plant-based — страви на основі рослинних інгредієнтів, без компонентів тваринного походження.
Brain fog — відчуття плутанини думок і важкості в концентрації, часто пов'язане зі стресом або втомою.
Screenager — покоління, яке виросло в еру цифрових технологій, проводить багато часу перед екранами комп'ютерів, планшетів та смартфонів.
Greenwash — форма маркетингового обману, коли компанія намагається виглядати екологічно свідомою, хоча насправді це не так.
Більше цікавих та трендових підбірок Ви знайдете в блозі онлайн школи англійської - UpToDate school.
Дата публікації: 4 вересня 2025 Автор: Герасименко Віта (UTD school)